Interaktív robotkar Gyermekként sokan álmodunk arról, hogy lesz egy saját robotunk, amit mi irányítunk, megírja a házi feladatot és rendet rak a szobánkban. Az interaktív robotkar irányítása gyermekek számára igazi kihívás, felnőttek számára felejthetetlen élmény. A játék vezérlése nem egyszerű, mivel a látogatóval éreztetni kell, hogy egy bonyolult szerkezet irányítása bizony nem könnyű feladat. A játéktér egy irányító szervből, egy játékfelületből és egy robotkarból áll. A robotkar a játéktéren elhelyezett színes kockákat emeli fel, mozgatja, majd teszi új helyére. A játékmező egyes részei különböző színű RGB-LED-es megvilágítást kapnak, a látogató feladata, hogy az aktuális állásnak megfelelően a „rossz helyen” (tehát a kockától eltérő színben világító részen) lévő kockát áthelyezze a színével azonos területre. Amint végzett, egy másik kocka alatt ismét átvált a szín, ekkor azt a kockát kell áthelyezni – és így tovább. A helyes pozíciót RFID-rendszer ellenőrzi. A játék tulajdonképpen végteleníthető, ezért bárki bármikor nekiláthat a feladat megoldásának. Ezzel együtt jár, hogy nincs „alaphelyzet”, amibe a játékot minden használat után vissza kell állítani, tehát felügyelet nélkül hagyható a játék. A kockák szétszóródását és a kar rongálódását a játékteret körülölelő akrillbúra akadályoza meg. A készülék két változatban rendelhető: A) két botkormány segítségével irányítható változat B) programozható változat: a látogató érintőképernyő segítségével előre meghatározott „panacsokat” adhat meg (pl. „előre”, „balra”, „vedd fel”), a feladat csak a parancsok helyes sorrendben történő megadásával teljesíthető. |